راهنمای خرید شومیز زنانه ویژه بهار 1402

راهنمای خرید شومیز زنانه بهار 1402

با آغاز فصل بهار دیگر زمان پوشیدن لباس‌های ضخیم و زمستانی به پایان رسیده و باید به فکر انتخاب و پوشیدن لباس‌های خنک‌تر و متناسب با فصل بهار و تابستان باشیم. یکی از لباس‌های زنانه‌ای که هر سال با شروع فصل بهار بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، شومیز است. شومیز پوششی خنک است که معمولاً با پارچه‌های لطیف و معمولا نازک تهیه می‌شود. در مقاله “راهنمای خرید شومیز زنانه ویژه بهار 1402” قصد داریم کمکتان کنیم تا هنگام خرید شومیز انتخاب بهتری داشته باشید.

شومیز چیست؟

شومیز در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین لباس‌های زنانه به شمار می‌رود، اما جالب است بدانید که در گذشته حتی مردان نیز شومیز به تن می‌کردند. در زمان‌های گذشته شومیز به‌عنوان یک پوشش برای مخفی کردن لکه‌های عرق مورد استفاده قرار می‌گرفت. زنان و مردان اصیل برای پنهان کردن لکه‌ها و جذب عرق از شومیز زیر لباس اصلی خود استفاده می‌کردند.

در گذشته مرسوم بود که شومیز را به‌صورت جلو باز به تن می‌کردند، اما امروزه این لباس، که امروزه تنها مصرف‌کنندگان آن بانوان هستند، به صورت دکمه دار و یا به طور کامل بسته و بدون دکمه دوخته و عرضه می‌شود. شومیز از معدود لباس‌های زنانه‌ای است که بسته به ترند‌های هر سال، همواره جزء ثابتی از استایل و مد بانوان است و هرگز حذف نمی‌شود. تنها کافیست مدل‌های مختلف آن را با رنگ سال تهیه کنید تا چندین استایل جذاب برای خود بسازید.

ویژگی‌های شومیز زنانه بهاره

اغلب بانوان هنگام خرید شومیز دچار اشتباه شده و لباس‌های مشابه شومیز را جای این محصول انتخاب و اقدام به خرید می‌کنند. با شناخت ویژگی‌های شومیز می‌توانید انتخاب بهتری انجام داده و دچار اشتباه نشوید.

  • شومیز زنانه تقریباً شبیه به پیراهن مردانه است.
  • پارچه شومیز معمولا نازک، ظریف و خنک است.
  • شومیز انواع جلو بسته و جلو باز همراه با دکمه دارد.
  • شومیز‌هایی که به عنوان زیرپوش استفاده میشوند اصولا نازک، آستین کوتاه و جذب هستند.
  • شومیزهایی که به عنوان لباس اصلی پوشیده می‌شوند، حالت گشاد دارند و از کمر مانند دامن هستند.
  • شومیز قد چندان بلندی ندارد و می‌توانید آن را با شلوار، کت و دامن استفاده کنید.
  • شومیزهای ساده را می‌توانید با سارافون یا دامن ست کنید.
  • اغلب شومیزها در آستین و یقه با یکدیگر تفاوت دارند.
  • شومیزهای زنانه از قسمت پشت هم طراحی و دوخت متفاوتی دارند.
  • شومیزها در انواع اسپرت و مجلسی طراحی و دوخته می‌شود.

انواع شومیز زنانه

شومیزهای زنانه از نظر طرح، رنگ و مدل تنوع بالایی دارند و به همین علت دست شما در هنگام خرید باز است. شما میتوانید با توجه به سلیقه، رنگ پوست، فصل و فرم بدنتان انتخاب خود را از میان مدل‌های زیر انجام دهید.

  • شومیز جلو‌بسته
  • شومیز یقه پلیسه
  • شومیز یقه پاپیونی
  • شومیز پشت باز
  • شومیز یقه هفت
  • شومیز یقه ملوانی

 

بهترین جنس پارچه برای شومیز زنانه

از آنجایی که شومیز از جمله لباس‌های زنانه‌ای است که در تمام فصول سال طرفدار دارد؛ بنابراین با پارچه‌های مختلفی تهیه می‌شود. محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت شومیز مخمل، ساتن، توری، مش و ابریشم هستند. همچنین در فصل بهار عمدتاً شومیزهایی از جنس کرپ و حریر مورد استقبال قرار می‌گیرند. معمولاً انتخاب جنس شومیز برای بانوان خیلی سخت و زمانبر است، اما اگر به نکات زیر دقت کنید انتخاب جنس آن راحت می‌شود.

  • دقت کنید در چه فصلی شومیز را به تن می‌کنید.
  • اگر پوستتان نسبت به برخی از پارچه‌ها حساسیت دارد، این مورد را مدنظر قرار دهید.
  • اگر گرمایی هستید شومیزهایی که پارچه خنک‌تری دارند انتخاب کنید.
  • اگر در فضای رسمی شومیز را استفاده می‌کنید، بهتر است جنس آن ضد چروک باشد.
  • اگر شومیز را برای فصل زمستان خریداری می‌کنید، جنس آن باید ضخیم و گرم باشد.
  • حتماً علاوه بر شومیز متناسب با فصل، یک شومیز که جنسی نرمال و مناسب چند فصل داشته باشد نیز بخرید.
  • در انتخاب جنس شومیز به فرم بدنتان دقت کنید.

دقت به رنگ شومیز زنانه

دومین فاکتوری که باید هنگام خرید شومیز زنانه 1402 مدنظر قرار دهید، رنگ شومیز است. فصل بهار زمان به‌تن کردن لباس‌های با رنگ تیره و گرم نیست. برای اینکه استایل شما با تغییر فصل همگام شود، بهتر است انتخاب شما از طیف رنگ‌های شاد و ملایم باشد. صورتی، هلویی و زرد روشن از جمله رنگ‌هایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید شومیز بهاره در اولویت قرار دهید. رنگ قرمز از جمله رنگ‌هایی است که بانوان بیشترین استقبال را از آن می‌کنند و در خرید شومیز هم این مورد را نادیده نمی‌گیرند. اما یادتان باشد که باید با توجه به رنگ پوستتان نسبت به انتخاب چنین رنگی اقدام کنید. اگر رنگ پوستتان روشن است می‌توانید با شومیزهای قرمز روشن در بهار یک استایل جذاب برای خود بسازید.

انتخاب طرح شومیز زنانه

شومیز از جمله انتخاب‌های همیشگی بانوان است، اما اگر در انتخاب طرح آن دقت لازم بخرج داده نشود، سبب زشت دیده شدن استایل و اندام فرد خواهد شد. شومیزها در انواع ساده، حریر، نخی، کوتاه، مجلسی و طرح‌دار تولید و عرضه می‌شوند. در انتخاب طرح شومیز لازم است بیشتر به فرم بدنتان دقت کنید. اگر قد چندان بلندی ندارید سراغ طرح‌های شلوغ و افقی نروید. همچنین اگر اندام چاقی دارید، نباید طر‌ح‌های با خالها و گل‌های درشت را انتخاب کنید. اگر لاغر هستید می‌توانید شومیزهای با طرح‌های شلوغ و گل‌دار انتخاب کنید. در مهمانی‌های رسمی بهتر است شومیزهایی که طرح ساده‌تری دارند انتخاب کنید و در مقابل در مهمانی‌های دوستانه می‌توانید طرح‌های شاد و شلوغ‌تر را هنگام انتخاب شومیز اولویت قرار دهید.

راهنمای فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید شومیز بهاره

در هنگام خرید شومیز بهاره احتمالاً حسابی سردرگم می‌شوید، چون با شروع هر سال جدید مدلهای جدیدی از این لباس در بازار عرضه می‌شود. اما یادتان باشد که همیشه پیش از ترند سال چندین فاکتور را در اولویت قرار دهید. با توجه کردن به نکات زیر می‌توانید یک یا چند شومیز زنانه بهاره زیبا بخرید و استایلی فوق‌العاده داشته باشید.

  • انتخاب سایز درست شومیز

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید شومیز انتخاب سایز درست لباس است. همیشه یادتان باشد با توجه به سایز بدنتان اقدام به انتخاب شومیز کنید. نوع فیزیک خود را ملاک قرار دهید و تنها به زیبایی یک شومیز در تن مانکن اکتفا نکنید. به تن کردن یک شومیز بزرگتر و یا کوچکتر از سایز شما سبب زشت دیده شدن اندامتان می‌شود و برعکس انتخاب شومیز با سایز مناسب کمک می‌کند نقاط قوت اندام دیده شده و نقاط ضعف پنهان شوند.

  • انتخاب رنگ شومیز

رنگ شومیز و با رنگ پوست شما باید هارمونی یا هماهنگی داشته باشد. برخی از بانوان بدون در نظر گرفتن تیرگی و روشنی رنگ پوستشان اقدام به انتخاب و خرید شومیز و دیگر لباس‌ها می‌کنند. فرقی نمی‌کند، لباس چقدر زیبا و گرانقیمت باشد اگر رنگ آن متناسب با رنگ پوست شما نباشد زشت دیده می‌شوید. اگر پوستتان خیلی تیره است و دوست دارید در فصل بهار بیشتر رنگ پوستتان به چشم بیاید، شومیز با رنگ روشن انتخاب کنید.

اگر پوستتان روشن است سراغ رنگ‌های ملایمی همچون هلویی، مرجانی و صورتی بروید. همچنین شما می‌توانید در فصل بهار شومیز با رنگ تیره هم بپوشید.

  • انتخاب شومیز با توجه به فرم و شکل بدن

دیگر فاکتور موثر و مهم در انتخاب شومیز فرم و شکل بدن است. در صورتی که می‌خواهید نقاط قوت اندام شما بیشتر در چشم باشند و برعکس عیوب آن مخفی شوند، حتماً هنگام خرید شومیز به فرم بدنتان دقت کنید. بطور کلی بانوان اندامی با فرم گلابی، سیبی، ساعت شنی، مثلث وارونه و مستطیلی دارند. دقت کنید که فرم بدن شما بیشتر نزدیک به کدام یک از این حالت‌هاست، سپس با در نظر گرفتن شکل بدنتان شومیز با مدل مناسب را انتخاب کنید.

  • انتخاب جنس شومیز

شومیز را قرار است در چه فصلی به تن کنید؟ اگر فصل بهار انتخاب شماست بهتر انواع شومیز که پارچه خنک و لخت دارند را انتخاب کنید. این کاملاً بستگی به خودتان دارد اگر سرمایی و یا برعکس گرمایی هستید، می‌توانید بر همین اساس شومیز با جنس‌های متفاوت را انتخاب و خریداری کنید. بهترین جنس شومیز برای بهار حریر، کتان، گیپور، تور و جین کاغذی است.

  • توجه به طرح شومیز

در مورد انتخاب طرح شومیز شما دست بازی دارید. در این مورد باید بیشتر به سلیقه خود توجه کنید، اما بد نیست به فرم بدن هم دقت شود. مثلاً اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید طرح‌های ساده را انتخاب کنید و یا اگر خیلی لاغر هستید طرح‌های شلوغ‌ و گلدار انتخاب کنید تا پرتر به نظر برسید.

  • توجه به قیمت محصول

دیگر فاکتوری که هنگام انتخاب و خرید شومیز باید به آن دقت کنید، قیمت محصول است. دقت کنید با توجه به جنس پارچه، مدل شومیز و طرح آن قیمت انواع این لباس متفاوت است. خوشبختانه به دلیل تنوع بالایی شومیزها دارند شما با هر بودجه‌ای می‌توانید انواع آن را انتخاب و خریداری نمایید.

کدام رنگ برای شومیز ساده بهتر است؟

شومیز ساده یکی از لباس‌هایی است که در کمد لباس تمام بانوان وجود دارد. بهتر است شومیز ساده را با رنگی انتخاب کنید که بتوانید بارها از آن استفاده کنید. رنگ سفید، کرم، سرمه‌ای و مشکی پر استفاده‌ترین و پرطرفدارترین رنگ‌ها هستند و بیشتر رنگ‌ها به راحتی ست می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم شومیز ساده شما یکی از این رنگ‌ها را داشته باشد.

شومیز مناسب برای شرکت در یک مراسم رسمی

معمولاً زنان برحسب مراسمی که در آن حضور پیدا می‌کنند، دوست دارند شومیزهای متفاوتی به تن کنند. مهم است که طرح شومیز شما متناسب با مراسمی که در آن حضور پیدا می‌کنید باشد. برای شرکت در آئین‌های رسمی بهتر است شومیزهای با پولک دوزی ساده و منجوق کاری ظریف به تن کنید. شومیزهایی با طرح شلوغ، شاد و کارتونی بیشتر مناسب شرکت در مراسم‌ها و جشن‌های دوستانه هستند.

کدام مدل شومیز برای ست مجلسی مناسب است؟

یکی از انتخاب‌های همیشگی و پرطرفدار بانوان برای شرکت در مجالس رسمی و دوستانه شومیز است. در صورتی که قصد دارید در یک مراسم شومیز به تن کنید، بهتر است انتخاب شما از میان مدلهایی باشد که یقه کراواتی دارند. شومیز با یقه کراواتی ظاهری کلاسیک، شیک و پوشیده به استایل شما می‌دهد.

شومیز ضخیم را با چه چیزی ست کنیم؟

شومیزهای ضخیم از جمله زیباترین آیتم‌هایی هستند که شما می‌توانید برای پوشش زمستانه خود انتخاب کنید. شما می‌توانید مدل شومیزهای ضخیم را با دامن‌های رسمی و یا شلوارهای ضخیم ست کنید.

در فصل گرم کدام شومیز مناسب است؟

اگر در روزهای گرم سال بیشتر به فکر خرید شومیز می‌افتید، یادتان باشد اولویت را انتخاب شومیز نخی و نازک قرار دهید. در صورتی که استایل شما به طور کلی ساده و مینیمال است، شومیزهایی که با پارچه نازک تهیه می‌شوند برایتان انتخاب خوبی خواهند بود.

شومیزهای بدن نما را با چه چیزی بپوشیم؟

شومیزهایی که با پارچه حریر و کرپ تهیه می‌شوند، بسیار زیبا هستند و تنوع بالایی دارند. یکی از ویژگی‌های کرپ و حریر نازک بودنشان است، بنابراین تا حدودی بدن نما هستند. برای اینکه از دیده شدن بدن جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم یک تاپ کرم زیر شومیز از جنس کرپ یا حریر بپوشید.

شومیز با پارچه حریر برای چه مراسمی مناسب است؟

اگر قصد خرید یک شومیز با پارچه حریر دارید، می‌توانید از آن در محافل دوستانه و جشن‌های خانوادگی بیشترین بهره را ببرید. شومیزهای حریر را می‌توانید با شلوارهای رسمی و دامن‌های جین ست کنید.

رنگ مناسب شومیز برای محیط کاری

اگر در محیط کار عادت به پوشیدن شومیز دارید، توصیه می‌کنیم رنگ‌هایی را انتخاب کنید که شما را گشاده رو، قدرتمند و خوشحال نشان دهند. شومیز با رنگ آبی فرانسوی یکی از بهترین گزینه‌های شما برای پوشش در محیط کاری خواهد بود. شومیزی که برای محل کار خریداری می‌کنید بهتر است طرح‌های شلوغ و گلدار نداشته باشد و ساده باشد.

کدام رنگ شومیز کلاسیک است؟

در صورتی که می‌خواهید با پوشیدن یک شومیز شیک، کلاسیک و باهوش به نظر برسید، توصیه می‌کنیم شومیز با رنگ سفید بخرید. شومیز سفید یکی از پرکاربردترین لباس‌های کمد شما خواهد بود. شومیز با رنگ سفید را می‌توانید در محیط‌های رسمی و غیر رسمی به تن کنید، در حالیکه هرگز تکراری نمی‌شود و قابلیت ست شدن با انواع دامن و شلوار را دارد.

جمع بندی

شومیز یکی از پرطرفدارترین لباس‌های زنانه بشمار می‌رود. شومیزها براساس جنس پارچه، مدل آستین و یقه و همچنین نوع دوخت مناسب استفاده در موقعیت‌های مختلف هستند. در این مقاله تلاش کردیم با راهنمای خرید شومیز زنانه ویژه بهار 1402 کمکتان کنیم خیلی راحت یک شومیز زیبا انتخاب و خریداری کنید. هنگام خرید شومیز با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم خرید شومیز می‌توانید بهترین استایل بهاره خاص خود را داشته باشید.